سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحلیل داده ها جهت انجام ساده تر تحقیقات مختلف در اکسل

1 ـ تحقیق را مسیری برای پیدا کردن گنج بدانید
تحلیل داده‌ها شبیه مسیر پیدا کردن گنج است. به عبارت دیگر، جمع آوری داده شبیه جمع آوری گنج و طلا است. اگرچه فرایند تحقیق ممکن است خسته کننده باشد، اما در نهایت نتایج خوبی عایدتان می‌شود. به همین دلیل باید فرآیند تحقیق و پژوهش را فرصتی طلایی تلقی کنید و نهایت استفاده را از آن بکنید.

2 ـ داده‌های بیشتری جمع آوری کنید
قبل از همه چیز باید برای تحقیقتان داده جمع کنید و سپس از داده‌های جمع آوری شده خوب نگهداری کنید تا احیاناً آنها را از دست ندهید. یادتان باشد که این داده‌ها هستند که در نهایت اطلاعات باارزشی نصیبتان می‌کنند.

3 ـ داده‌های بیشتری خلق کنید
شاید این جمله کمی عجیب به نظر برسد، اما در بعضی شرایط با کمترین امکانات و هزینه می‌توانید اطلاعات با ارزشی برای تحقیق‌هایتان خلق کنید. به عنوان مثال اگر مدیر شرکت یا سازمانی هستید، می‌توانید از مشتریان بپرسید که چطور با شرکت یا سازمان شما آشنا شده‌اند. با این کار اطلاعات با ارزشی در زمینه بازاریابی کسب می‌کنید.

4 ـ به طور منظم تجربه و آزمایش کنید
خلق داده با روش‌هایی مثل بررسی مقدماتی و سؤال و جواب‌های دو گزینه‌ای می‌تواند اطلاعات باارزشی با هزینه? کمتر فراهم کند. به عنوان مثال تیموثی فریس، نوسینده? کتاب پرفروش “4 ساعت کار در هفته” از تبلیغات کلیکی برای کتابش استفاده کرد تا با این روش بتواند میزان دسترسی کتابش در سایت‌های مختلف را بسنجد.

5 ـ جامعه آماری و نمونه‌هایتان را بزرگ در نظر بگیرید
در قدیم به دلیل نبود کامپیوتر، قضاوت و تصمیم گیری برمبنای جامعه? آماری کوچک توجیه پذیر بود، اما امروزه به راحتی می‌توانید جامعه آماری و نمونه را بزرگ در نظر بگیرید تا تحلیل‌هایتان به واقعیت نزدیک‌تر باشد.

6 ـ تحلیل داده‌ها را فراموش نکنید
از نظر بعضی مدیران و صاحبان کسب و کار، داشتن تیم گردآورنده داده و اطلاعات می‌تواند نقش به سزایی در تحلیل داده‌ها داشته باشد، اما بهتر است یک تیم قوی برای تحلیل و آنالیز داده‌ها داشته باشید تا به نتایج خوبی در تحقیقاتتان برسید.

7 ـ به داده‌های بی ربط هم رحم نکنید
شاید این مورد کمی عجیب به نظر برسد، اما شاید گهگاهی پیش آمده باشد حین جمع اوری داده برای تحقیق مورد نظرتان، وقتتان را صرف جمع آوری داده‌های بی ربط و به درد نخور کرده باشید. فراموش نکنید که حتی از دل داده‌های بی ربط نیز می‌توانید اطلاعات باارزشی کسب کنید.

8 ـ داده‌هایتان را به یک منبع داخلی اطلاعات تبدیل کنید
با تبدیل داده‌ها به یک منبع داخلی اطلاعات می‌توانید در موارد ضروری به راحتی از آنها استفاده کنید. این کار از گم شدن داده‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

برای مطالعه ادامه مطللب کلیک کنید....