سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربردی ترین کلیدهای میان بر پاورپوینت

کنترل( ctrl):
یک کلید جادویی با وظیفه کاربردی در نوع خودش. میان بر ها بدون” کنترل” ممکن نیستند. بله، همه ما میدانیم که بیشترین کلید های کاربردی، کپی کردن( ctrl+ C)، چسباندن ( ctrl+ V) و ذخیره کردن( ctrl+ S) هستند. امروزه استفاده از کامپیوترها از تصورات فراتر رفته است و ما تا الان تعداد بیشتری از میان بر ها مثل نگه داشتن کلید کنترل و انتخاب کردن چند فایل برای انتخاب کردن همه آن ها در یک زمان و… . هنوز هم تعداد زیادی از آنها وجود دارند که اگر ما تمرین کنیم و در استفاده از آنها وارد شویم می توانیم مقدار کمتری صرف آماده سازی ارائه کنیم.

1-تکثیر:

ساده ترین راه برای چندین بار کپی کردن شی این است که فقط کلید” کنترل” را نگه دارید، آن شی را با ماوس بکشید و در جایی که میخواهید آن را قرار دهید، رها کنید. این کار را هر چقدر که میخواهید تکرار کنید، همانند این ایموجی که من میخواستم آن را بیشتر و بیشتر داشته باشم، پس من به آسانی آن را تکثیر کردم.

2- گروه سازی:

باهم نگه داشتن تمام این قلب ها من را خوشحال میسازد. به هر حال، فقط برای دادن یک مثال کوچک و با حال، با نگه داشتن کلید” کنترل” و انتخاب کردن اشیا، به شما اجازه میدهد که چندین شی را به یک باره انتخاب کنید و میتواند برای حرکت با یکدیگر گروه سازی کند. گروه سازی می تواند با دکمه های(ctrl+ A) نیز انجام شود و سپس شما میتوانید تمام آن اشیا را با هم حرکت دهید.

3- قالب بندی کاراکتر ها :

هایلایت کردن اول هر جمله یا کاراکتر و سپس قالب بندی آن به شکل دلخواه همیشه کمی آزاردهنده به نظر میرسد. پس این میان بر یک کار بزرگ برای ما انجام میدهد. بدون نیاز به هایلایت کردن متن. اگر میخواهید تمام هایلایت کردن های پیش رو را انجام دهید کافیست دکمه ی(ctrl+ T) را فشار دهید و یک جعبه جدید باز خواهد شد، جایی که شما میتوانید اندازه متن، نوع، رنگ و چیزهای دیگر را در یک حرکت شخصی سازی کنید. به من اعتماد کنید، این یک فرایند سریع تر است، یک بار آن را امتحان کنید.


4- تراز کردن متن:

تراز کردن متن تان یک فرایند همیشگی است و انجام دادن آن با سختی است، حتی انجام دادن آن را خسته کننده میکند. ولی تراز کردن مناسب، برای یک ارائهی حرفهای لازم است. پس ابزار های میان بر به ما میگویند که از کلید شگفت انگیز” کنترل” استفاده کنید و هر کاری که دوست دارید را انجام دهید. برای تراز کردن سمت راست پاراگراف، از دکمه ی( ctrl+ R) استفاده کنید. برای انجام این عمل برای تنظیم سمت چپ پاراگراف کلید(ctrl+ L) و برای تنظیم وسط پاراگراف از کلید(ctrl+ E) استفاده کنید.

 

برای مطالعه ادامه مطللب کلیک کنید....